۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

ماجرای یک گروگانگیری دیگر...

دستگيری پدر ياشار خامنه، از جوانان عضو فيس بوک "کمپين يادآوری امام نقی به شيعيان

 

من «ياشار خامنه» هستم که در فضای مجازی با نام مستعار «ياشار نقی پژوه» شناخته می شوم و در خارج از کشور دانشجو هستم. از روزی که «کمپين يادآوری امام نقی به شيعيان» شروع به کار کرد به همراه بسياری از جوانان ايرانی به طنز نويسی برای به چالش کشيدن مسائل خرافی مشغول هستم. امروز که اين نامه را می نويسم پنج هفته است که پدرم گروگان وزارت اطلاعات است. چرا که نه وکيل دارد، نه پرونده ای تشکيل شده و نه اينکه حق ملاقات با خانواده را دارد. تنها جرمش اين است که پدر من است.

چند روز پس از دستگيری پدر، مادرم با من تماس گرفت و گريه کنان و شيون کنان گفت که می خواهند پدرت را اعدام کنند و سپس خواهرم گفت که بر اساس خواسته وزارت اطلاعات، بايد از خودت فيلم بگيری و ابراز ندامت کنی و برای آنها بفرستی. من نيز به خاطر خانواده ام تن به چنين خواسته ای دادم، اما مامورين وزارت اطلاعات علی رغم اينکه به خواسته آنها تن در دادم، پدرم را رها نکردند. حتی دريغ از سر سوزنی کاهش فشار بر روی خانواده من! در آخرين تماسی که با مادرم داشتم مطلع شدم که او را هم تهديد به دستگيری کرده اند و گفته اند خودش را هم به زودی پيدا می کنيم و به سزای اعمالش می رسانيم
.
خواسته ای که وزارت اطلاعات ايران دارد اين است که صفحه ی فيسبوک «کمپين ياد آوری امام نقی به شيعيان» بسته شود و من نيز اطلاعات ايميل و وبلاگم را به همراه مشخصات ساير اعضای فعال در اختيارشان بگذارم و خودم هم در نهايت به ايران برگردم. در حالی که من کنترلی بر روی صفحه ی فيسبوک کمپين ندارم و تنها کاری که از دستم ساخته بود يعنی بستن ايميل، وبلاگ و اکانت فيسبوک را همان روز دستگيری پدرم انجام دادم. ضمن اينکه بر همگان همچون روز، روشن است که در صورت بازگشت به ايران چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود.
اکنون که صدايم به هيچ جا نمی رسد و دستم به هيچ جايی بند نيست، تنها کاری که می توانم انجام دهم، اعتراض به اين بازداشت غير قانونی و رساندن صدای بی گناهی و مظلوميت خانواده ام است. از تمامی انسانهای آزاده، سازمان ها و نهاد های مدافع حقوق بشر درخواست حمايت دارم. از مسئولين امنيتی نيز می خواهم که به بازداشت پدرم خاتمه دهند.«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد
.
ياشار خامنه
منبع :
http://news.gooya.com/politics/archives/2012/06/142665.php
 

هیچ نظری موجود نیست: